Tuesday, April 7, 2009

MULANYA CABARAN BARU

Esok merupakan hari yang paling bermakna dalam hidup aku. Melangkah ke arah satu alaf baru, tugas baru, misi yang baru dan yang paling penting adalah semangat baru. Gementar berbaur gemuruh juga di hati ini. Bukan "Gemuruh" lagu Faizal Tahir, tapi satu perasaan yang sukar utk dimengertikan.

Maklum la..Esok hari pertama bekerja di tempat yang baru. Suasana baru, rakan baru, bos yang baru dan tugasan baru yang pasti akan mencabar minda. Macam mana agaknya semua pekerja kat tempat baru ek? Bagus kah mereka? peramah ke mereka? atau mereka jenis yang angkuh, sombong atau berlagak seolah-olah mereka adalah yang terbaik di antara semua nya.

Bermacam-macam persoalan bermain hi benak aku ni. Tapi persetan kan semua persoalan bodoh itu. Apa yang penting aku datang dengan sepenuh keikhlasan dan aku cuba melakukan yang terbaik.

Harap semuanya berjalan dengan lancar dan semoga Tuhan akan memudahkan setiap perjalanan hidup aku dalam menempuh hari-hari yang mendatang. Yang pasti, aku akan mulakan hidup baru yang lebih mencabar. Hidup satu perjuangan.

1 comments:

Aciapai said...

amai sigat d dito bujang..ahacks!!

nasib nda cair ku td..hahahaha...
lama mai nda ninga rita ney...okies..slmt bekerja pak!!.hee